2016-12-30 / 15:42:24
END OF 2016

Strandhäng för två veckor sedan. Lite skillnad från storstadspulsen här i Singapore.

Imorgon är det sista dagen på 2016 och wow vilket år! Det har hänt så mycket i mitt liv. Jag är tacksam. Jag välkomnar 2017 med öppna armar, förmodligen på Marina Bay med utsikt över fyrverkerierna. Nyår i Singapore, det ser jag verkligen fram emot!

Jag önskar er alla ett gott nytt och framför allt roligt år!
Många kramar

2016-12-29 / 17:03:58
SINGAPORE

Idag har vi gått och gått hela dagen, med några välbehövliga pauser såklart. Det behövs i värmen. Häftig stad och härligt resesällskap, kan inte bli annat än bra!

Imorgon är planen att åka till Sentosa, en konstgjord ö här i Singapore. Nu står klockan över midnatt, godnatt på er.

2016-12-28 / 07:59:54
BYE BORNEO

Efter två veckor på Borneo bär det av mot Singapore. Borneos natur är otroligt vacker och jag åker gärna tillbaka igen. Världens tredje största ö så det finns mycket att utforska.

Nu är jag dock mer än redo för Singapore!

2016-12-27 / 18:40:38
BORNEO RAINFOREST

Hej på er! Hoppas ni hade en bra julhelg, det hade jag. En varm sådan.

Dagens utflykt blev en tripp till Mount Kinabalu och regnskogen där. Aj,aj, träningsvärken i benen efter alla uppförsbackar känns redan.
På vägen hem berättade chaffören om skövlingen av regnskogen som pågår. Staten stödjer industrin av palmolja och om några år kommer det knappt finnas regnskog kvar om det fortsätter i samma takt. Skrämmande.

2016-12-21 / 11:39:28
BEACH HOUSE

Ett av de mysigaste stället vi bott på under vår resa än så länge. Här stannade vi bara tre nätter innan vi åkte tillbaka till flygplatsen för att köpa en biljett till östra sidan av Borneo, där vi befinner oss nu.

Igår var vi på Sepiloks rehabiliteringscenter för orangutanger och imorgon väntar den första av tre dagar i regnskogen, spännande!

2016-12-17 / 14:03:04
BORNEO MARKET

2016-12-15 / 03:54:40
BOAT TRIP

Hoppa från en båt ner i ett klarblått hav, Snorkla, vackra stränder, sitta i fören samtidigt som motorbåten gasar över havet. Gårdagen var perfekt.

Vi bor med två killar som jobbar som dykare så igår hängde vi med ut till havet för att besöka två öar.

2016-12-12 / 12:51:27
Poolside

Spenderade morgonen med att packa ryggsäcken igen, men vi hann också med en stund vid den fantastiska poolen. Inte fy skam för 50 kr natten var!

Kuala lumpur var häftigt, men nu är jag mer än redo för Borneo. Sitter faktiskt på flygplatsen nu, vi ses där!

2016-12-11 / 16:09:30
Street food

Innan vi åkte hit till Kuala Lumpur läste vi att street food var ett måste. Och ja det stämde! Street food är både bra för plånboken och smaklökarna, dessutom är det rätt mysigt. På kvällarna plockas plaststolar fram och gatan förvandlas till en restaurang där du finner både kostymnissar, Chanelväskor och folk i mjukisbyxor.

2016-12-09 / 18:54:00
Marini's on 57

Ännu en dag i Kuala Lumpur har passerat. idag sov vi liiiite för länge, men har hunnit med en del trots allt. Efter en lunch och ett dopp i poolen åkte vi in till city. Där spenderade vi två timmar i ett museum om vetenskap. Hade dock kunnat vara där inne hela natten om det inte hade stängt. Så himla mycket att göra! Vi har bland annat kört formulet simulator och upplevt vindstyrkan på Pluto (ca 150 m/s)

Efter vi mättat våra magar med streetfood åkte vi upp till rooftopbaren Marini's on 57. Även om det absolut inte var dyrt om man jämför med hemma var notan för två drinkar där dubbelt så dyr som kvällsmaten för oss båda. Kontraster. Absolut värt pengarna! Bra musik, goda drinkar och en fantastisk utsikt. Kolla in sista bilden, längst upp i höghuset till vänster satt vi, där det lyser i olika färger. Häftigt? Ja!

2016-12-07 / 17:02:19
First stop

Nu är vi äntligen här! Kuala lumpur, första stoppet på resan. I mitt förra inlägg nämde jag att nya äventyr låg och väntade runt hörnet och ja, nu är jag på resande fot igen, denna gången som backpacker! Väldigt spännande. Som det ser ut nu är rutten Kuala lumpur, Borneo, Singapore, Bali, Australien. Sedan efter det får vi se.
Tanken är att jag ska låta er följa med på resan genom att blogga från telefonen och ta bilder med min nya resekamera.

Den första riktiga dagen här i KL har bestått av poolhäng och en tripp till centrum. Taggad på att se vad dag två har att erbjuda.