2017-01-28 / 15:02:37
BALI WAKE-UP

Alltså att vakna upp till detta ljuset!! Min fotohjärna sätter fart varje gång. Börjar närma sig sista dagarna här nu...

Kom precis hem från bästa stället, Shady Shack! Åt en protein bowl som innehöll: Sallad, spenat, linser, grönaböner, sparris, majs, sötpotatis, nötter, vegansk yoghurt, broccoli och andra grönsaker som jag inte ens vet namnet på haha! Allt där är vegetariskt och supergott. Canggu tips!

2017-01-25 / 03:45:13
PEOPLE OF KUALA LUMPUR

Olika människor bosatta i samma stad. Fotograferade i Kuala Lumpur.

2017-01-22 / 14:51:31
MANGO TANGO

Mangos här är så himla goda!! Kan äta hur många som helst. Det bästa är att vi har mixer på boendet så vi kan göra mangosmoothie när vi vill.

Klockan närmar sig tio på kvällen här och det är snart dags att sova. Kvällen spenderades med både gamla och nya vänner, fint.

2017-01-21 / 02:01:24
TIME FOR THE BEACH

Surf och strandhäng står på schemat idag. Laura och Hanna har också kommit hit till Canggu så självklart ska vi hänga med dem, så himla roligt! x

2017-01-19 / 05:43:12
LEMBONGAN ISLAND

Nu är vi tillbaka i Canggu efter en utflykt till Nusa Lembongan! Där har vi...

...hängt på paradisstränder.

Åkt på snorkelutflykt där vi fick turen simma med stora rockor.

Gasat runt ön på en moppe och stannat på fina platser.

Här satt en familj och kollade på tv. Vi stannade vi för att köpa en kall dricka i deras lilla affär. Den bästa maten äter man ofta från små hak som detta. Inte den lyxigaste restaurangen direkt, men ofta lagar de otroligt god och billig mat.

Några barn som sålde krimskrams på vägen. De blev glada när vi stannade för att titta. Jag och Calle köpte varsitt fint armband och fick en blomma på köpet.

2017-01-16 / 15:38:46
BINGIN BEACH

Igår åkte vi till Uluwatu som ligger ungefär 1 och en halv timme från Canggu. Vi bestämde oss för att ta moppen eftersom det är smidigast och billigast. Resan dit blev ett äventyr i sig då vi plötsligt hamnade på motorvägen. Alla kör ju moppe på motorvägen här, men att köra är inte riktigt som att köra i trafiken hemma om man så...haha!

I Uluwatu hängde vi på Bingin beach för att sedan möta upp våra vänner från Sydafrika för en öl i solnedgången och middag efter det. Idag har vi bara haft en slapp-dag och imorgon ska vi upp tidigt för att ta oss till ön Lembongan. Godnatt, x.

2017-01-13 / 16:41:19
BEST OF BALI

Vi gör ärligt talat inte många knop här. Vi vaknar och gör sedan det vi känner för. Precis så vi vill ha det. Gillar Bali. Människorna, surfen, solen och framför allt maten (!) Frossar i frukt, smoothies, grönsaker och annat gott varje dag. Ofta vegetariskt, så så gott.

2017-01-09 / 05:54:39
MORNING LIGHT

Älskar att vakna till solens strålar jämte min favoritkille.

Nu är kroppen trött efter surfingen. Dags för lunch och sedan poolhäng. x

2017-01-06 / 09:25:56
GOOD DAYS

Åker runt på moppar tillsammans med nya vänner från Sydafrika. En tripp till ett tempel, strandhäng, lunch på det svenska caféet FIKA och svalkande dopp i poolen. Summerar ungefär de två senaste dagarna.

2017-01-04 / 13:14:49
EVERYDAY BREAKFAST

Vi bor nästan granne med det här stället. MUMS vad gott! Tror vi kommer hänga här rätt ofta. Vi har redan varit här tre gånger på två dagar haha... Ovan ser ni dagens och gårdagens frulle. Idag testade vi att luncha här också och en av deras goda efterrätter. Glass med banan, granola, chokladsås och jordgubbar, låter inte helt fel eller hur?

Satu-satu i Canggu

2017-01-03 / 16:31:06
2017

Hej 2017 och hej Bali!

Vi kom hit igår kväll och har haft en hel dag här idag med surfing, nyfunna vänner och god mat (vi började bli lite trötta på nudlar, kyckling och ris haha). Känns inte helt fel att vi ska spendera hela januari här. Imorgon är våra enda planer att försöka ta sig upp på brädan igen.

Åh och bilderna är från nyårsfirandet i Singapore, vilken show! Gott nytt 2017 vänner.